Bråda tider på kommande hos Eurogross


Besökte härom dagen familjeföretaget Eurogross Ab som finns stationerat i Ytteresse.
Den bärande kraften bakom företaget är Jan-Erik Bång som har en lång och gedigen erfarenhet från bl a livsmedelsbranschen. I takt med att verksamheten vuxit har ansvarspersonerna utökats. Numera är det också Peter och Belinda Tast som axlar ansvaret för bolagets verksamhet.
Eurogross har en lång erfarenhet av olika projekt inom livsmedelsbranschen och ett av dessa är försäljning av julbetonade matgåvor till företag och privatpersoner främst längs den österbottniska kustremsan. Satsningen på försäljning av dessa julpaket har lett till att produkterna numera marknadsförs under Joulupaja-brändet vilket man lanserade år 2016.
Dessa julgåvor består av noggrant utvalda delikatesser som ger ”det lilla extra” till vilket julbord som helst. Inför varje jul läggs en stor arbetsinsats på valet av produkter och man försöker i stor utsträckning fokusera på närproducerade produkter. Med tanke på de olika julpaket som kunden kan välja mellan är också andra inhemska och importerade delikatesser en del av produktutbudet.
Det brådaste tiden för julgåvorna närmar sig med stormsteg och det är mycket att hålla reda på för att hela denna process skall fungera klanderfritt. Vid sidan av planering och utskick av flera tusen produktkataloger så tillkommer försäljning, lagring, packning och leverans av produkter - och de flesta som beställer vill ju ha sina matgåvor några dagar före jul. För en utomstående kan det verka minst sagt utmanande att få allt att fungera. Vi talar ändå om 5000-6000 julgåvor…
Men, personerna bakom företaget har full koll på detta. De har varit med förut.
Jag önskar dem alla framgång med kommande julförsäljning,
Mikael Nyström, vd

IMG 2484 fb2

Belinda Tast med ett produkpaket.

Mer info om julgåvorna på www.joulupaja.fi

Gå till "Aktuellt"